Törött szemüveg

Fiam szemüveges. Most 5 és fél éves, és 3 és fél éve hord szemüveget. Ez idáig rendben is van. A mostani szemüvegét januárban csináltattuk. A múlt héten letört a szára, elvittem hát a legközelebbi Vision Express-be, ahol kételyekkel ugyan, de elvállalták, hogy megcsináljál. Nem sikerült megcsinálni.
Jó, akkor csináltatunk újat, mondtam én, nagy felhanggal. A probléma csak az, hogy ahová szemészetre járunk ott, 3-4 hónappal előre kell időpontot kérni. Mivel erre nem volt 3-4 hónapom, gondoltam, hogy a V. E.-ben bemérik a gyerek szemét. (Ezt azért gondoltam ki, mert a fiamnak szemtengely ferdülése van, ami köztudottan nem változik. Ergó 4. éve ugyanazt a lencsét kapja minden alkalommal. Ja, és a történet szempontjából fontos lesz, hogy ortometrista vizsgálja az állami szemészeten.) Mondom a nőnek a boltban, hogy szeretnénk akkor új szemüveget, mérjék be a gyerek szemét, tuti, ami tuti. Azt nem lehet. Mutatom neki visszamenőleg az összes leletét, amin csontra ugyanolyan a gyerek szeme, de nem, nem lehet, mondja ő. Kérdem, miért? Mert itt ortometrista vizsgálja, nem pedig szemész, mondja ő. Erre én, hogy a Madarászban is ortometrista vizsgálja, mert a doktornő csak akkor nézi meg a gyereket, ha változást lát az ortometrista. Az nem létezik, mondja, és nem vizsgálja meg.
Jó, elviszem a gyereket a Madarászba, nem gond, csak az egyik helyen vizsgálhat ortometrista, attól nem lesz a fiamnak baja, a másikon meg nem? Ez nekem elég furcsa. Elmentünk egy valódi látszerészhez, aki megcsinálta 3500 Ft-ért a gyerek szemüvegét, így hála neki, már van időnk kivárni a decemberi szemvizsgálat időpontját. (Mert egy olyan szemét anya vagyok, hogy nem akarom, hogy a gyerek 3 hónapig szemüveg nélkül rohangáljon. Ezt csak azért írom, mert a V. E.-ben kb. így nézett rám a nő, hogy velük akarom megvizsgáltatni a gyerekem szemét. Pedig én csak egy szemüveget akartam neki, hogy lásson, addig is, amíg elmegyünk a Madarászba.)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése